דחיקת תוצאות שליליות בגוגל - 7 טיפים שעובדים

מנוע החיפוש הפך כבר מזמן לזירה משמעותית בעולם הדיגיטלי ומוניטין חיובי משחק תפקיד מרכזי בהצלחה העסקית והאישית, תוצאות שליליות במנועי החיפוש יכולות להיות בעייתיות במיוחד ולהשפיע באופן ישיר על ביצועי העסק. תוצאה שלילית שמופיעה בחיפוש בגוגל יכולה להרתיע לקוחות פוטנציאליים, לפגוע בתדמית, ולהשפיע על החלטות הלקוחות. הכנתי לכם 7 טיפים (מניסיון כמובן) שיאפשרו לדחוק תוצאות שליליות בגוגל ולשמור על מוניטין חיובי.

למה חשוב לדחוק תוצאות שליליות בגוגל?

היכולת של גוגל להציג מידע שלילי על עסק או אדם בחיפוש ראשוני עלולה להוות נזק פוטנציאלי ישיר ועקיף. רוב האנשים מחפשים בגוגל על עסק או אדם לפני שהם מקבלים החלטות חשובות, ותוצאה שלילית בעמוד הראשון יכולה לעצור התקדמות של מכירה, שיתוף פעולה, או קשר עסקי חשוב.

ההבנה שחשוב לשלוט במוניטין ברשת ולדחוק תוצאות שליליות היא קריטית לבערך כל אדם.

פרקטיקה: איך דוחקים תוצאות שליליות בגוגל?

1. יצירת תוכן חיובי

הדרך המרכזית והטבעית ביותר לדחוק תוצאה שלילית היא באמצעות יצירת תוכן חיובי ואיכותי שיכול לעקוף את התוצאה השלילית במנועי החיפוש. הכנה של תכנים כמו מאמרים, פוסטים בבלוגים וסרטונים יכולה להעלות את דירוג העמודים החיוביים ולהרחיק את השליליים.

  • מאמרים מקצועיים: כתיבת מאמרים מעמיקים ורלוונטיים לנושאים בתחום שלכם.
  • סרטונים: הפקת סרטונים ופרסומים המושכים יותר תשומת לב יכולים לשפר את הנראות שלכם במנועי החיפוש.
  • פרסומים ברשתות החברתיות: עדכון שוטף של פרופילים במדיה החברתית יכול לסייע לדחוק תוצאות לא רצויות על ידי יצירת נוכחות רחבה יותר של הפרופילים שלכם לפחות בעמוד הראשון בגוגל.

2. קידום ממומן בגוגל (Google Ads)

במידה ויש לכם אפשרות להשקיע בקידום ממומן, פרסום בגוגל מאפשר לכם למקם את התכנים שלכם בראש הדף ולדחוק תוצאות שליליות למטה. קידום ממומן בגוגל נותן לכם שליטה טובה יותר על הנראות של התכנים החיוביים שלכם במנועי החיפוש, החסרון הוא שתצטרכו להקצות תקציב כספי מיוחד למען זה.

3. קידום בגוגל מפות

גוגל מפות הוא כלי מצוין לדחיקת תוצאות שליליות, במיוחד עבור עסקים מקומיים. כאשר פרופיל העסק שלכם מופיע בתוצאות חיפוש מקומיות דרך גוגל מפות, יש לכם סיכוי גבוה לתפוס חלק משמעותי מהדף הראשון בגוגל, ולמנוע מתוצאות שליליות להופיע בעמוד זה. ככל שתתפסו שטח גדול יותר עם תוצאות חיוביות וגם ניטרליות כך תוכלו לדחוק את התוצאות השליליות. לדוגמה בתוצאות במובייל אתם תראו פחות תוצאות בעמוד הראשון לעומת חיפוש ללא כרטיסיית גוגל מיי ביזנס.

4. ניהול מוניטין ברשת

ניהול מוניטין ברשת דורש מעקב שוטף אחרי מה שנכתב עליכם באינטרנט, וכן ניהול ביקורות בצורה מקצועית. הכלים הבאים יכולים לסייע:

  • מעקב אחרי אזכורים: כלים כמו Google Alerts יידעו אתכם בכל פעם ששם העסק שלכם מוזכר ברשת.
  • ניהול ביקורות: הגיבו לביקורות שליליות בצורה מקצועית ושמרו על תדמית חיובית בעיני הקהל הרחב. כמו כן, בקשו מלקוחות מרוצים להשאיר ביקורות חיוביות בגוגל כדי לאזן את התוצאות השליליות. מחקרים מוכיחים שפעילות אקטיבית לבקתש ביקורות ללקוחות מעלה בלמעלה מ50% את הביקורות החיוביות לעסק.

5. קידום אורגני (SEO)

שימוש בשיטות SEO מאפשר לכם לקדם תכנים חיוביים ולדחוק את השליליים. על ידי אופטימיזציה נכונה של האתר שלכם, אתם יכולים לשפר את דירוגו במנועי החיפוש ולהקטין את נראות התכנים השליליים.
קידום האתר שלכם על השם שלכם או שם העסק יהיה כנראה קל יותר משאר התוצאות שתרצו לקדם ולכן כדאי להשקיע באתר וגם לדאוג שיהיו עוד לפחות 5 עמודים באתר כך שגם יופיעו סייט לינקס מתחת לתוצאה וכך תתפסו שטח גדול יותר בעמוד הראשון.
מה בפרקטיקה: 
אופטימיזציה, מדובר על נושא גדול אבל תדאגו שהביטוי שאתם רוצים להתקדם יופיעו בכותרת הראשית של עמוד הבית, יש 3-4 אזכורים לשם המותג בעמוד עצמו וגם הכניסו את הביטוי למטא דיסקריפשיין.

6. בניית קישורים

בניית קישורים מאתרים אמינים שמפנים לאתר שלכם יכולה לסייע לשפר את הדירוג שלכם בגוגל ולדחוק תוצאות שליליות. מה זה בדיוק אומר? נכון לזמן זה, קישורים מאתרים אמינים ברשת יעזרו לחיזוק התוצאות החיוביות שאתם רוצים להתקדם. לדוגמה: יש עליכם כתבה בבלוג ברחבי הרשת או פרופילים ברשתות חברתיות? בניית קישור מאתר אחר עם האנקור של הביטוי שאתם רוצים לקדם בהחלט יעזור.
בכל מקרה אם אתם לא מגיעים מהתחום כדאי להתייעץ עם איש מקצוע.

7. שיתוף פעולה עם אתרי חדשות

פרסום תכנים חיוביים באתרי חדשות חיצוניים יכול להוסיף עוד שכבת אמינות וליצור דחיקה נוספת לתוצאות השליליות. אתרים כאלה, במיוחד כשהם אתרים אמינים ומוכרים, יכולים לקבל דירוג גבוה בגוגל ולהתברג גבוה בחיפוש די מהר.
לדוגמה: מאמר בynet/דה מרקר/וואלה/ישראל היום על המותג שלכם עם 4-5 אזכורים בתוכן, שם המותג בתוך הכותרת הראשית ובמטא דיסקריפשיין.

סיכום

דחיקת תוצאות שליליות בגוגל היא לא פעולה חד-פעמית אלא תהליך מתמשך. יש צורך להתמיד ביצירת תכנים חיוביים, לעדכן אותם בקביעות, ולעקוב אחרי התוצאות בגוגל. השימוש בטכניקות כמו SEO, קידום ממומן, וניהול מוניטין ברשת יכול לסייע לדחוק תוצאות שליליות ולשפר את התדמית במנוע החיפוש. בשורה התחתונה זה אפשרי בהחלט ותלוי בהשקעה וההתמדה!